La fauna salvatge d’Amèrica del Nord és la font d’inspiració de moltes de les escultures en vidre de l’artista dels Estats Units, Grant Garmezy (www.grantgarmezyglass.com). Aquest cap de setmana, 17 i 18 de setembre, podrem veure’l treballant en directe al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet, on farà demostracions gratuïtes i en directe de creació de figures de criatures que habiten al seu continent.
Garmezy començarà les demostracions dissabte a les nou del matí i a les quatre de la tarda i diumenge, a partir de les nou del matí. La creació de les figures és d’aproximadament unes tres o quatre hores, durant les quals se’ls podrà veure treballant. Un cop s’acabi d’elaborar cada peça, es donara per finalitzada la demostració.
Amb aquesta estada, el Museu i Forn del Vidre (www.museudelvidre.cat) continuen les demostracions d’artistes vidriers que visiten de forma puntual el taller del forn per a fer-hi demostracions obertes al públic, i ho fan acompanyats del vidrier resident, Rafa Abdon. L’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, gestor de l’equipament, vol donar cabuda a nous mètodes i estils en vidre, i oferir així noves propostes al visitant.
La visita de Garmezy suposa l’avantsala de la celebració de la VIII Festa del Vidre Artesà, Vitrum, que se celebrarà a Vimbodí i Poblet el cap de setmana de l’1 i el 2 d’octubre i de la qual es donarà a conèixer la programació properament.
Garmezy, referent als Estats Units
Grant Garmezy va créixer en una granja prop de Nashville, Tennessee. La seva carrera artística va començar quan era molt jove, aprenent classes de dibuix amb un il·lustrador local. Format a la Virginia Commonwealth University School of the Arts, inicialment va voler centrar-se en joies i metalls a petita escala, però una vegada que va entrar a l’estudi de vidre, va descobrir un amor pel material fos. L’artista es caracteritza per representar imatges d’animals i formes naturals a l’esculpir. Quan va començar, va trobar la passió en el repte de capturar les característiques físiques dels animals, però ara s’esforça per captar l’expressió i el moviment en l’obra per elevar el treball d’una escultura a una història.